Naistenpäivän yleisötilaisuus 8.3.2016 Oulun kaupunginkirjaston Pakkalansalissaa

KV-NAISTENPÄIVÄN YLEISÖTILAISUUS,

NAISRAUHA JA KOSKEMATTOMUUS

TI 8.3.2016 KLO 13.00-15.00 Oulun  kaupunginkirjaston Pakkalan salissa

Ohjelma:

13.00    Avaus, Oulun seudun NYTKIS, varapuheenjohtaja Marja-Leena Kemppainen

13.10    Naisrauha ja koskemattomuus, emerita rikosoikeuden professori Terttu        Utriainen

14.00    Erika Juusola- Laulut; Mika Hatula-kitara

14.15    Vuoden 2016 Saran julkistaminen, Oulun Naisunioni ry

14. 35   Naisten Ääni-info, naiset näkyviin verkkojulkaisu, Suomalaisen Naisliiton Oulun osasto ry:n puheenjohtaja Kirsti Ojala

14.55    Yhteislaulu: Toivotaan, toivotaan…

Terttu Utriainen on erityisesti rikosoikeudellisten asioiden asiantuntija ja oman alansa huippuosaaja naisiin kohdistuvaan väkivaltaan liittyvissä asioissa.

Terttu Utriainen on myös painottanut naisten taloudelliseen asemaan liittyvien epäkohtien korjaamisen tarpeellisuutta sekä kiinnittänyt huomiota yksinhuoltajaäitien asemaan liittyviin epäkohtiin. Terttu Utriainen on usein kuultu kommentoija tapahtumissa, jotka ravistelevat yksittäisten ihmisten käsityksiä oikeasta ja väärästä, sallitusta ja ei-sallitusta käyttäytymisestä.

Terttu Utriainen on sukupuolten välisen tasa-arvon sinnikäs puolustaja, joka ymmärtää moniäänisen yhteiskunnan rikkauden.

Terttu Utriainen on Naisjärjestöjen Keskusliiton varapuheenjohtaja.

NYTKIS ry

Naisjärjestöt Yhteistyössä – Kvinnoorganisationer i Samarbete   www.nytkis.org