Vuoden 2014 SARA  Kirsti Ojala ja Terttu Välikangas

Vuoden 2014 SARA Kirsti Ojala ja Terttu Välikangas

13083387723_78e1d4c9ed_b
Kuvassa oikealta Terttu Kuusela puhumassa, Kirsti Ojala, Taina Pitkänen-Koli kunniakirjojen kanssa, Terttu Välikangas ja Vuokko Isaksson kukkien kanssa Sara-palkinnon julkistamistilaisuudessa KV-naistenpäivän juhlassa Kirkkotorin koulutuskeskuksessa 8.3. 2014

Oulun Naisunioni ry valitsi vuoden 2014 Saraksi teknikko Kirsti Ojalan ja insinööri Terttu Välikankaan. Molemmat ovat toimeliaita Suomalaisen Naisliiton Oulun osaston, Oulun Ympäristön Kalevalaisten Naisten ja Oulun seudun NYTKISIN (Naisjärjestöt yhteistyössä) avaintoimijoita. Molemmat ovat saaneet Kalevalaisten Naisten liiton korkeimman ansiomerkin, Osmansolmun. Ojala on Suomalaisen Naisliiton puheenjohtaja ja Välikangas on Oulun Seudun NYTKISin puheenjohtaja. Vuoden Sara-tunnustuksella halutaan jakaa tunnustusta henkilöille, jotka ovat merkittävästi edistäneet tasa-arvokeskustelua ja tietoisuutta tai nostaneet esille naisen roolia ja tehtävää yhteiskunnassa.

Oulun Naisunioni on palkinnut vuodesta 1987 kansainvälisenä naistenpäivänä 8.3. vuoden Saran, oululaisen naisen, naisia tai ryhmän, joiden koetaan jatkavan Sara Wacklinin perintöä.

Kuvat Ritva Rundgren

13083251315_0e12d8177d_n