Sisko Ida Kuikka in memoriam 1939-2022

Suomalaisen Naisliiton Oulun Osaston kunniajäsen Sisko Kuikka on poissa.  Hänen elämäntaival päättyi 10. helmikuuta 2022.

Sisko Kuikka oli Suomalaisen Naisliiton Oulun osasto ry:n aktiivinen toimija yhdistyksen uudelleen elvytyksen alusta lähtien. Hän kuului hallitukseen vuosina 1981–1984 ja toimi sen jälkeen hallituksen varapuheenjohtajana kahdeksan vuotta v. 1986–1994. Sisko Kuikka oli myös tilintarkastajana vuosina 2005–2008. Sisko Kuikka nimettiin yhdistyksen kunniajäseneksi v.2010, jolloin juhlittiin yhdistyksen 100-vuotista taivalta.

Sisko Kuikka oli taitava lausuja ja runojen kirjoittaja. Yhdistyksen järjestämissä kulttuuritilaisuuksissa ja juhlissa esiintyi Sisko Kuikka lausujana. Sisko Kuikka oli myös muiden järjestöjen tapahtumissa kutsuttuna esiintymään. Yhdistys osallistui mm. Oulun Naiskulttuuri viikkkojen ohjelmiin, joissa esiintyivät Sisko Kuikka ja muut yhdistyksen lausujat. Sisko Kuikka lausui kirjoittamansa runon Oulun osaston 100-vuotisseminaarissa v. 2010.

Opetusneuvos Hilja Vilkemaan Stipendisäätiö myönsi Sisko Kuikalle tunnustusstipendin v 2002 ansioistaan yhdistyksen jäsenenä, lausujana ja runonkirjoittajana. Sisko Kuikka kirjoitti Suomalaisen Naisliiton v. 1997 julkaisemaan Elämänpyörä runokirjaan yli kaksikymmentä runoa.

Sisko Kuikan 70-v syntymäpäivän johdosta on julkaistu kirjoitukset Minna 2/2009-lehdessä ja Kalevassa 23.11.2009.

Kunnia hänen muistolleen.

Valoa, valoa tulvillaan