Jäsenkirje 2/2014

Hyvää syksyn alkua kaikille jäsenillemme, niin uusille kuin entisillekin. Tervetuloa taas toimintaan.

Kokoontumispaikkamme on muuttunut, kokoonnumme nyt toistaisesti Katoppa asukastuvalla Kauppurienkatu 23:ssa, käynti Vaarankadun puolelta.

Jäsenillat Katoppa asukastuvalla klo 18.00-20.00

to 18.9.  ohjelma avoin to 16.10. ohjelma avoin to 13.11. ohjelma avoin to 11.12. ohjelma avoin.

TAPAHTUMAT:

12.9. klo 14 Fanni Luukkosen muistolaatan paljastus tilaisuus Oulun Heinätorin puistossa Torikatu 45. Ulkotilaisuus on kaikille avoin. Kahvitilaisuus  Heinätorin koululla on kutsutilaisuus.

Ohjelmassa mm: Oulun sotaveteraanikuoro, tervetulosanat: Eino Kukkonen ja Tiina Tervaskanto-Mäentausta, lausuntaa Aili Heikkinen, laatan paljastuspuhe Eino Siuruainen, laatan paljastus, sotaveteraanikuoro.

Huomioikaa, että Suomalaisen Naisliiton Oulun osasto on laatan hankkija yhdessä Oulun Suojeluskunta- ja Lotta-Svärd –piirin perinnekillan kanssa.

Fanni Luukkonen oli yhdistyksemme perustajajäsen v. 1907.

11.10. klo 11 Minna Canth seminaari  NÄY JA VAIKUTA Jyväskylässä

19.00     Illanvietto ravintola Harmoonissa, vuonna 1910 rakennetussa Harmonitehtaan rakennuksessa, Hannikaisenkatu 39. Tilaisuudessa musisoivat Satu ja Arto Rantanen

Sunnuntai 12.10.

10.00      Suomalaisen Naisliiton syyskokous Sokos Hotel Alexandrassa (matkastipendi velvoittaa osallistumaan)

Osallistumismaksu MC-seminaariin on 30 euroa. Hintaan sisältyy buffetlounas ja iltapäiväkahvi/tee makean kahvileivän kera. Illalliskortti 25 e, maksu  peritään paikan päällä

Oulun osaston jäsenet: Sitovat ilmoittautumiset Ulla Törnelle ulla.torne@dnainternet.net tai

p. 0405027031 viimeistään 11. syyskuuta.  Kerro erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä.

Majoitus Sokos Hotel Aleksandria, Ulla Törne hoitaa puolestasi ilmoittautumisen myös hotelliin, jossa huone/vrk 68 euroa/1hh ja 78 euroa/2hh (economy) ja 84 euroa.

Matka tapahtuu tilausbussilla yhdessä torniolaisten kanssa. Tarkempi aikataulu kerrotaan kaikille lähtijöille. Opetusneuvos Hilja Vilkemaan säätiö korvaa matka- ja majoituskuluista 70 %.

la 29.11. Naisten Joulumessut poikkeuksellisesti Kiviharjuntie 8, Oulun ammattikorkeakoulun Sosiaali- ja Terveysalan yksikössä. Pöytämme sijaitsee  1. kerros, luokkahuone  1199, p 2

Oulun Ympäristön Kalevalaisten Naisten kanssa. Jäsenilloissa lisää myyntituotteista ja talkoista.

HUOM! Otamme 3. painoksen kirjasta Naiset vastuunkantajina sodan vuosina 1939-1945.

22.9. klo 11-12.30 alkaa Naisten historian kirjoittajapiiri senioreille Pohjois-Pohjanmaan Kesäyliopistolla.  Käyntiosoite: Torikatu 22 A, 2. krs  Puhelimet: 044 465 2205 ja 044 465 2206, toimisto ja ilmoittautuminen. Kurssille voi ilmoittautua myös:  kesayo@pohjois-pohjanmaa.fi  Seniorikäsite on laaja, ikä ei ole este osallistumiseen.

Lisää tietoa jäsenkirjeessä 2/2014

SNLOuluJkirje 2