Jäsenkirje, tulevia tapahtumia 2017-2018

Jäsenkirje 2017

Jäseniltamme jatkuvat normaaliin tapaan Oulussa, Aleksin kulman Hansa-kabinetissa joka kuukauden toinen torstai klo 17.00.

14.09.17 Jäsenilta, muistellaan kesän tapahtumia: Naisten Ääni näyttelyä, Pukserin kesätatahtumaa ja keskustelemme tulevista jäsenilloista!- Mari Kinnunen tulee kaverinsa kanssa esittelemään AMWAYn yrityksen, kasvipohjaisia Artistry ihonhoitotuotteita. Ihoanalyysi tehdään halukkaille!

12.10.17 Jäsenilta, TERVEYSKUTSUT järjestää Liisa Alapiessa. Lisäksi keskustellaan 20.10.  tulevasta syysjuhlakokouksen asioista  ja 21.10 Liiton 110 v  juhlasta!

09.11.17 Jäsenilta, kirjailija Pirkko Mattila kirjaesittelyt.  Palaute Liiton 110 v juhlista- ja kokouksesta.

14.12.17 Jäsenilta, pikkujoulut.

Suomalaisen Naisliiton tapahtumat:

20.10.2017 Liiton juhlasyyskokous klo 16:00 Royal at Crowne Plaza hotellissa Helsingissä, os: Mannerheimintie 50. Syyskokouksen hinta on 22,00 e ja majoitus 100 e/yhden hengen huone ja 115 e/kahden hengen huone. -Muista ilmoittaa myös kaverisi jos majoitut kahden hengen huoneessa!

21.10.2017  SNL 110 v pääjuhla pidetään Finlandia-talossa Helsingissä klo 14:00. Juhlan hinta on 30,00 e, mikä maksetaan SNL:n Oulun osaston tilille. (Ohjelma tulee myöhemmin).

Kokoukseen- ja juhlaan pitää ilmottautua viimeistään 15.9.17 mennessä Ulla Törnelle s-posti: ulla.torne@dnainternet.net.

Molemmat osallistumismaksut pitää suorittaa SNL:n Oulun osaston tilille 15.9.17 mennessä Nordea FI67 1107 3000 6711 84.

Tiedoksi, että Hilja Vilkemaan Säätiö antaa matkastipendin(70%) matka- ja majoituskuluista. Jokainen tilaa omat matkansa ITSE ja ajoissa, jotta matkakulut saadaan pidettyä kohtuullisina! -Jäsen voi osallistua vain toiseen tapahtumaan, mutta silloin ei saa stipendiä majoituskuluista!  Varaa aikaa kalenteristasi tapahtumiin ja tilaa matkaliput ajoissa!

Suomalaisen Naisliiton historiateos on ilmestynyt lokakuussa. Hinta  35 e plus postim. 10.20 e mikä maksetaan SNL Oulun osaston tilille FI67 1107 3000 6711 84.

Muut tapahtumat Oulussa:

Menneet tapahtumat:

1.10.17  Kansalaisvaikuttamisen päivä Aleksinkulmassa klo 13.30-16.

VAIKUTTAVAT NAISET tilaisuus pidetään su 1.10. klo 13.30 – 16.00 Aleksin kulman juhlasalissa

–          Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla, jonka järjestää Oulun vastaanottokeskuksen tuki yhdistys, Huom! Kahvit käteismaksulla.

–          ohjelma alkaa klo 14.00

–          puheet: Kansanedustaja Hanna Sarkkinen naiset työelämässä, kaupunginvaltuutettu Satu Haapanen naiset politiikassa
–          110 -vuotiaan Suomalaisen Naisliiton Oulun Osasto ry:n kunnianosoitukset jäsenille.

–          Kaupunginvaltuutettu Tuija Pohjola naiset  kanaslaisvaikuttajina
ja tasa-arvotoimikunnan pj. Riikka Matilainen naisjärjestöjen ja aktiivien osuus vaikuttajina
–          Yhteisöjen esittelytila IsoHansa kabinetissa.

Miina Sillanpään kunniaksi 1.10 kansalaisvaikuttamisen päivän liputus  Sisäministeriön suosituksesta.

Vapaa pääsy!

14.10.17 klo 9.30-16.30  Pohjois-Pohjanmaan kirjoittajien seminaari Höyhtyän välkkeessä. Aiheena tarinoita 100-vuotiaasta Suomesta. Ohjelma: Hannele Lantto-Kauppila,  Ihmisen tarinaa ja kehitysvaiheita kirjallisuudeen näkökulmasta. Markku Välitalon kuvaesitys Veden vierellä, kallion kainalossa. Näiden pohjalta kirjoitetaan Suomesta, Suomen luonnosta, elinympäristöstä vuosien varrelta tai omasta lapsuudesta.

Ruokailut Aamupala klo 9.00, Lounas klo 12.45.

Ilmoittautuminen 6.10 mennessä.  pirkko.eskelinen(at)gmail.com tai p. 0407578480-

maksut tilille FI6257413620493137. Jäsenet 30 e, muut 40 e

Naisten Ääniä Pohjois-Suomessa näyttely jatkuu 4.9.17 klo 18 Limingan kirjastolla! Näyttely on avoinna 22.9.17 asti. Esillä 24 Limingan ja lähiseudun naisten tarinoita! Näyttelyn tekijä SNL Oulun osaston pj Kirsti Ojala.

To 10.8. 2017 klo 15-20 kesätapahtuma Hietasaaressa, vieraina Pohjois-Pohjanmaan kirjoittajat. Vohvelit, Kahvit, salaatti, makkarat, mehut ym., pelataan ulkopelejä.

Aleksinkulman vuorot syksy 2017-kevät 2018:

2017: 14.9., 12.10., 9.11., 14.12., Hansa to klo 17-20

2018: 11.1., 8.2., 8.3., 12.4., 10.5. Hansa to 17-20