Maikkulan yhtenäiskoulun/yläkoulun oppilaille kirjoituskilpailun palkinnot Oulussa

Kirjoituskilpailuun osallistujia ja palkintojen saajat Maikkulan Yhtenäiskoululla 20.12.2016.  Kuvan omistaa Kirsti Ojala

Suomalaisen Naisliiton Oulun Osasto ry julisti kirjoituskilpailun Naisten Ääni-nettijulkaisun  hengessä Maikkulan yhtenäiskoulun yläkoululun oppilaille syksyllä 2016. Äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori Anna Skytte otti asian hoitaakseen ja yhdistyksen puolelta viestin viejänä ollut Tiina Tervaskanto-Mäentausta teki yhteistyötä Anna Skyten kanssa ja toimitti mm. perustietoa kirjoitusten tarkoituksesta.

Kilpailuun osallistui 12 oppilasta. Lehtori Anna Skytte valitsi palkinnon saajat ja kertoi perustelut. Luettuani 8 kirjoitusta, olin vakuuttunut, että kaikissa olisi hyvä tarina Naisten Ääni-sivustolle. Kirjoitukset kertoivat mm. omasta äidistä, isoäidistä, isosiskosta ja vanhaäidistä. Mielestäni asiaan oli paneuduttu ja haastateltu kohdehenkilöitä sekä etsitty tietoa muuten. Toivoin, että vanhemmat toimittaisivat tarinat Naisten Äänen sivuille.

Palkinnot jaettiin  joulujuhlassa 20.12. klo 12-14, joka oli kaikkine ohjelmineen mieluinen tapahtuma. Palkintojen jaon suoritimme Tiina Tervaskanto-Mäentaustan kanssa. Ensimmäinen palkinto annettiin Pauliina Ojakankaalle, toinen Tommi Kankaalle ja kolmas Jutta Nikupeterille. Lisäksi  lohdutuspalkinnon saivat Lotta Meripaasi ja Miia-Sofia Vaarala. Kaikille osallistujille annettiin muistoksi muistikirja. Jokaisen kirjan kansi oli päällystetty erilaisella kuviopaperilla.  Jäsenemme Ulla Törne päällysti kirjat. Lehtori Anna Skytteä kiittelimme Suomalaisen Naisliiton julkaisulla “Meidän suvun naiset” .           21.12.2016 Kirsti Ojala