Jäsenkirje 1/2014

Suomalaisen Naisliiton Oulun osasto ry              Jäsentiedote 1/2014

Kirsti Ojala/sihteeri

kirsti.ojala@pp.inet.fi

Hyvät  Suomalaisen Naisliiton Oulun osaston naiset.

Ohessa lähetän tiedotteen myös liiton toiminnasta. Vielä ennättää mukaan Tekla Hultin 150-vuotis juhlaseminaariin.

Vuosikokouksemme päätti pitää jäsenmaksun ennallaan eli 20 e. Kirjeessä seuraa jäsenmaksun pankkisiirto.

Oulun osaston puheenjohtajana jatkaa Tiina Tervaskanto-Mäentausta, varapuheenjohtaja on Terttu Välikangas, sihteeri ja rahastonhoitajana Kirsti Ojala, muut  hallituksen jäsenet ovat Marianna Rossi, Ulla Törne ja Elma Koivula sekä kunniapuheenjohtaja Eeva-Kaarina Sarastamo itseoikeutettuna osallistumaan hallituksen kokouksiin. Elma Koivula aloittaa kirjanpitäjänä.

Naiset vastuunkantajina sodan vuosina -kirja on loppuunmyyty. Yhdistyksellä on muutama kappale  kirjoja lahjoja varten, mutta voimme laittaa yhden kirjan jäsenten lainattavaksi. Kokoamme varauslistaa mahdollista lisäpainosta varten.

Alkuvuoden tulevaa toimintaa:

20.3. jäsenilta on peruttu, koska 19.3 vietämme Minnanpäiviä ja 20.3. suuntaamme Tornioon kuuntelemaan Johanna Hurtigin luentoa.

Aiemmin luvassa ollut jäsenilta 15.4. perutaan myös, koska sattuu monta päällekkäistä menoa.

15.4 klo 17.30 on mahdollisuus tulla tutustumaan virtuaaliseen asukastupatoimintaan Karjasillan koululle.

Tilaisuus on maksuton ja kahvit tarjotaan osallistujille. Tulkaa rohkeasti mukaan uuteen asiaan.

Hei, Sinä yli 60-vuotias oululainen!
Tule kuulemaan virtuaalisesta asukastuvasta ja osallistumaan sen kehittämistyöhön!
Virtuaalinen asukastupa on yhteisöllinen palvelu ja lisä ny­kyiseen asukastupatoimintaan. Virtuaalinen asukastupa tulee toimimaan internetvälitteisesti, ja sitä kehitetään Avaus-hank­keen, Oulun kaupungin
yhtei­sötoiminnan ja Oulun ammat­tikorkeakoulun opiskelijoiden yhteistyönä.Oulun ammattikorkeakoulun opiskelijat kyselevät toivomuk­siasi virtuaalisen asukastuvan toiminnoista ti 15.4.2014. Tilaisuus alkaa klo 18 Karjasillan koulun ruokalassa.
Avaus-hanke tarjoaa pullakahvit osallistujille. Jos haluat lisätietoja virtuaalisen asu­kastuvan kehittämisestä, ota yhteyttä sähköpostilla:
avaus@ouka.fi<mailto:avaus@ouka.fi>

Ke 9.4. klo 18 järjestämme muotinäytöksen UUSI MUOTI-liikkeessä Torikatu 7. Ilmoittautumiset ulla.torne(at)dnainternet.net 7.4. mennessä

ti 22.4. klo 17 olemme Oulun Ympäristön Kalevalaisten naisten kanssa yhteisessä illanvietossa Iso-Hansa kabinetissa. Vieraanamme on Riitta Mäkelä, joka kertoo Limingassa syntyneen opettaja Olga Slottsbergin elämästä Oulun vaikuttajanaisena.

15.5 klo 18 Aleksinkulman  Isohansa Jäsenillan aihe kesken.

to 29.5 klo 16.00 Kesäkauden avajaiset Marianna Rossin kotona , Lestitie 1. Hintan koulun vieressä, tasakattoinen omakotitalo, jonka edessä on kaksi punaista postilaatikkoa, koulun vieressä on parkkipaikka. Ajo-ohje: Kuusamontieltä ensin Vaalantielle ja siitä pian liittymä oikealle Hinttaan ja kohti Hintan koulua.  TERVETULOA !

Kesäkauden avajaisissa mietimme syksyn muita tapahtuma ja suunnittelemme mm. matkaa  Jyväskylän Minna Canth seminaariin 11.10.

Minnanpäivän vietto ravintola Tubassa oli onnistunut, osallistujia oli yli 30 naista, keskustelu terveydenhuollon uudistuksesta pääsi hyvin käyntiin,  KauppaLopo runoballadi oli mukavasti esitetty ja rekvisiittaan oli nähty paljon vaivaa. Ohjelmaa kannattaa pitää yllä ja esittää sopivan tilaisuuden tullen uudestaan. Kiitos Eeva-Kaarinalle, Kristiinalle, Ritvalle ja Virvelle!

20.3.2014 Yhteistyöterveisin hallituksen puolesta Kirsti